verkoop@koegel.com   |   +31 (0)85 025 02 30

Uitstekend eerste kwartaal voor Kögel.

Uitstekend eerste kwartaal. Hoge verkoop legt de basis voor investeringen.

  • Kögel heeft sinds kwartaal 4 van 2020 veel bestellingen geboekt.
  • Miljoenen investeringen in Burtenbach.

De ontvangen orders van Kögel in het eerste kwartaal van 2021 zijn ruim twee keer zo hoog als in dezelfde periode van 2019. Directeur Thomas Heckel wil deze ontwikkeling onder meer gebruiken om te investeren in de optimalisatie van de SKD-productie in Burtenbach.

Kögel begint het jaar 2021 zeer goed, wat blijkt uit de cijfers over het eerste kwartaal. De orderintake van januari tot maart bedraagt 6.978 voertuigen. In dezelfde periode vorig jaar verkocht Kögel 2.949 eenheden (+137 procent).

Als gevolg van de Covid19-pandemie daalde de verkoop vorig jaar in de hele branche. De economische ontwikkeling van het afgelopen jaar is dan ook bijzonder en kan slechts in beperkte mate als maatstaf dienen. Vergeleken met het eerste kwartaal van 2019 noteerde Kögel een stijging van ontvangen bestellingen met 110 procent (3.325 eenheden). Het herstel begon al in het vierde kwartaal van vorig jaar. Gedurende deze periode waren er in totaal 3.370 voertuigen als bestelling genoteerd.

De verkoop in Oost-Europa was bijzonder hoog (4.088 eenheden) in het eerste kwartaal van 2021, gevolgd door West-Europa (2.890 eenheden). De grootste afzetregio's of individuele markten zijn Oostenrijk, Rusland/Oekraïne, gevolgd door de BeNeLux-landen, de Baltische staten/Polen, Duitsland en Italië.

“Onze vooruitzichten zijn uitstekend. Klanten hebben veel in te halen. Kögel begint het jaar 2021 met een stevige wind in de rug”, legt Thomas Heckel, Kögel's algemeen directeur verantwoordelijk voor financiën, uit bij de start van de eerste virtuele persconferentie van het bedrijf op 12 mei. In 2021 wil Kögel in totaal 19.500 eenheden verkopen. “Er is geen teken van een daling van de vraag. We zijn goed op weg om onze verkoopdoelstelling te bereiken”, kondigt Heckel aan. De leveringsproblemen voor individuele leveranciersproducten zoals halfgeleiders kunnen remmende invloeden zijn, waar de hele transportindustrie momenteel onder lijdt. Dit zijn vooral nog steeds gevolgen van de Covid19 pandemie, waarin de productiecapaciteiten werden teruggeschroefd. De blokkade van het Suezkanaal heeft ook nog steeds effect.

Heckel benadrukt: "Maar we hebben er alle vertrouwen in dat we zullen profiteren van de positieve economische situatie en plannen miljoenen investeringen in Burtenbach." Als voorbeeld noemt Heckel de uitbreiding van de SKD-productie en het expeditiecentrum, waar trailerkits voor markten in heel Europa worden geproduceerd en voorbereid voor verzending, evenals de uitbreiding en modernisering van het administratiegebouw.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.